Öğrenci Ölçme ve Değerlendirme
Temel İngilizce Bölümü
Yabancı Diller Yüksekokulu Temel İngilizce Bölümü'nde modül içi ve modül sonu olmak üzere iki çeşit değerlendirme süreci bulunmaktadır. Öğrencilerimiz her sene başında yapılan oryantasyon programında, ölçme ve değerlendirme süreçleriyle ilgili bilgilendirilir. Bununla birlikte, her modül başında seviye koordinatörleri sınıf ziyaretlerinde bulunarak ilgili seviyenin ölçme ve değerlendirme süreçleriyle ilgili hatırlatma yapmaktadır.
Modül içi değerlendirmeye yazma ve konuşma aktiviteleri, kitap okuma ve ilgili görevleri yerine getirme (Literature Circles), haftalık küçük sınavlar (quiz), çevrimiçi ödevler, sınıf projesi, ara sınav dahildir.
Örnek değerlendirme tablosu aşağıdaki gibidir. Not ağırlıkları seviye ve modüle göre değişebilir.
Ölçme ve Değerlendirme | |
Yazma Görevleri 4 görev x her biri 5 puan |
20 puan |
Konuşma Görevleri Yüz yüze: 4 görev x her biri 5 puan |
20 puan |
Okuma Çemberleri 2 görev x her biri 10 puan |
20 puan |
Kısa Değerlendirmeler (5 kısa değerlendirme x her biri 10 puan) (6. kısa değerlendirme 25 puan) |
75 puan |
Sınıf Projesi | 20 puan |
Çevirimiçi Ödevler | 50 puan |
Ara Sınav | 100 puan |
Toplam | 305 puan |
Final Sınavı İçin Asgari Puan | 198 puan |
Modül sonunda ise öğrenciler bir final sınavına tabi tutulur. Final sınavı okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini ölçer. Öğrencilerin final sınavına girebilmeleri için modül içi değerlendirme sürecinde %65 başarı sağlamaları ve devamsızlık limitini aşmamış olmaları gerekmektedir. Final sınavında %60 başarı sağlayan öğrenciler bir üst seviyeye geçer. Başarı gösteremeyen öğrenciler ise aynı seviyeyi tekrar eder. Sınav sonuçları, Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden öğrencilerle paylaşılmaktadır.
İngilizce Yeterlik Sınavı
İngilizce yeterlik sınavı, her akademik yıl başında, her modül sonunda ve yaz okulu sonunda olmak üzere, bir akademik yılda beş kere yapılır. Akademik yıl başında yapılan yeterlik sınavına yeni kayıt yaptıran öğrenciler ve bir önceki akademik yılda yeterlik sınavına girememiş ya da girdiği halde başarılı olamamış öğrenciler girebilir. Bu öğrenciler, seviyeleri ne olursa olsun bu sınava girme hakkına sahiptir.
Akademik yıl boyunca yapılan yeterlik sınavlarına, sadece B2 düzeyinde modül boyunca %65 başarı göstermiş ve devam sınırını aşmamış öğrenciler girebilir. Yeterlik sınavında %60 başarı gösteren öğrenciler, fakültelerine geçer. Yeterlik sınavı okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerini ölçer.
Almanca Hazırlık Programı
Almanca Hazırlık Programı'nda öğrencilerin seviyeleri ve gelişimleri bir akademik yıl içinde sınav, ödev, proje gibi farklı ölçme araçlarıyla değerlendirilir. Program kapsamında öğrenciler seviye içi değerlendirmelere ve seviye sonunda seviye final sınavına tabi tutulurlar.
Örnek değerlendirme tablosu aşağıdaki gibidir:
DEĞERLENDİRMELER | BAŞARI NOTUNA ETKİSİ |
A1-A2-B1-B2 Seviyeleri Ara Sınav (Dinleme, Konuşma, Okuma, Yazma) |
%50 |
Sınıf içi Değerlendirmeleri (A1-A2 Küçük Konuşma ve Yazma (8), Quiz (4), Sunum (2), F2F-Yüzyüze (2), Kelime Sınavı (5) / B1-B2 Küçük Konuşma ve Yazma (4), Quiz (4), Sunum (2), F2F-Yüzyüze (2), Münazara (1) Kelime Sınavı (5) | %50 |
TOPLAM | %100 |
A1-A2-B1-B2 Seviyelerinde Seviye Final Sınavı (Dinleme, Konuşma, Okuma, Yazma) |
%100 |
Sınıf İçi Değerlendirmelerine ek puan olmak üzere öğrencilere, teslim tarihi, gün ve tamamlama şekli seviye başlamadan önce ilan edilmek şartıyla öğrencilere Proje Ödevleri, Sözlü / Yazılı Ek Performans Ödevleri verilebilir. Ek ödevlerin toplam değerlendirmeye olan etkisi 20 puanı geçemez.
Almanca Hazırlık Programı'nın dönem içi geçme notu 70'tir. Seviyelerdeki tüm değerlendirmelerden toplam 70 not baremine ulaşamayan öğrenci Seviye Final Sınavına giremez. Programdaki Seviye Final Sınavı geçme notu 70'tir.
Türkçe Hazırlık Programı
Türkçe Hazırlık Programı modül içi ve modül sonu olmak üzere iki tür değerlendirme kullanır. Modül içi değerlendirmeler, seviyeye ve modüle göre değişen ağırlıklarla yazma, konuşma, okuma çemberi, kısa sınavlar, çevrimiçi ödevler, sınıf projeleri ve ara sınavlar gibi çeşitli etkinlikleri içerir.
Programın sonunda öğrenciler okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini ölçen bir final sınavına girerler. Final sınavına girebilmek için öğrencilerin modül içi değerlendirmelerde en az %65 puan alması ve devam şartlarını sağlaması gerekir. Final sınavında %60 ve üzeri puan alanlar bir üst seviyeye geçmekte, başarısız olan öğrenciler ise aynı seviyeyi tekrar etmektedirler. Sınav sonuçları Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden öğrencilerle paylaşılmaktadır.