ÖĞRENCİ PORTALI ADAY ÖĞRENCİ INTERNATIONAL STUDENTS

 2021-2022 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI ÖSYS-YKS KAYIT KLAVUZU

Sevgili Öğrencimiz,

Altınbaş Üniversitesi’ne Hoş Geldiniz.

Üniversitemizi tercih edip, kayıt yaptırmaya hak kazandığınız için tebrik eder, başarılar dileriz. Üniversitemize kayıt işlemleri ile ilgili detaylı bilgiler aşağıda verilmiş olup, bu bilgileri dikkatlice okumanız ve aşamaları sırasıyla takip etmeniz, kaydınızı hızlı, kolay ve sorunsuz yapmanıza yardımcı olacaktır.

Üniversiteye kayıt işlemleri;

04-08 Eylül 2021 tarihleri arasında E-Devlet Üzerinden Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı E-Kayıt Sistemi ile veya,

06- 10 Eylül 2021 tarihleri arasında bireysel başvuru ile Üniversitemiz Mahmutbey Kampüsünde yapılacaktır.

E DEVLET ÜZERİNDEN E-KAYIT İŞLEMLERİ

E-Devlet üzerinden e-kayıt uygulaması; ÖSYM tarafından Üniversitemize yerleştirilen öğrencilerin internet üzerinden kayıt yaptırmalarına imkân sağlayan bir uygulamadır. Bu uygulama ile öğrenciler herhangi bir belge teslimi yapmadan kayıt işlemlerini bulundukları yerden sırasıyla aşağıdaki adımları izleyerek yapabilirler.

1. ADIM: Öğrenim ücreti tutarınızı öğrenmek ve ödeme yapmak için Öğrenim Ücreti Ödeme Sistemi giriş yapınız. (Tam Burslu öğrenciler hariç)

Öğrenim ücretini görüntülemek, bilgi almak ve ödeme yapmak için tıklayınız > > >

2. ADIM: Öğrenim ücreti ödemenizi yaptıktan sonra 04-08 Eylül 2021 tarihleri arasında E-Devlet üzerinden, E-Kayıt Sistemi'ne giriş yaparak Üniversiteye kayıt işlemlerinizi aşamaları tamamlayarak gerçekleştiriniz.

E-Kayıt sistemine girerek kayıt durumunuzu sorgulamak için tıklayınız. > > >

E-Kayıt işlemini başarı ile tamamladıktan sonra E-Devlet üzerinden Üniversite Elektronik Kayıt Belgenizi görüntüleyiniz.

3. ADIM: E-kayıt işleminizi başarı ile tamamladıktan sonra; SIS sistemine (sis.altinbas.edu.tr adresine) giriş yaparak “ilk şifrenizi oluşturmak için tıklayınız” bağlantısına tıklayarak şifre oluşturma işleminizi tamamlayınız.

BİREYSEL BAŞVURU YOLUYLA ÖSYS-YKS KESİN KAYIT İŞLEMLERİ

2021 ÖSYS-YKS sonucu Üniversitemize yerleşen ve E-devlet üzerinden kayıt yaptıramamış olan öğrencilerimiz 06-10 Eylül 2021 tarihleri arasında Üniversitemiz Mahmutbey Yerleşkesine gelerek bireysel başvuru ile kayıt işlemlerini yapabilirler.

BİREYSEL BAŞVURU KESİN KAYIT TARİHLERİ

KAYITLARLA İLGİLİ ÖNEMLİ BİLGİLER:

a) Adayların kayıt için bizzat başvurmaları (E-Kayıt hariç) gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılamaz.

b) Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez.

c) Üniversiteler, gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemleri yapmaya yetkilidir. Kılavuzlarda yer alan yükseköğretim programlarında aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamayacağına ve eğitime devam edilemeyeceğine ilişkin Yükseköğretim Genel Kurul kararı uyarınca, durumları bu açıklamaya uyan adaylar halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmedikleri takdirde yeni yerleştirildikleri yükseköğretim programına kayıt yaptıramazlar. Söz konusu kararlar öğrencilerin YKS tercih ve yerleştirmelerinde herhangi bir programa yerleştirilmesine engel değildir. Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarında, ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2021 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyen ve geçici kayıtları silinecek durumda olan öğrencilerin ve belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kesin kayıtları gerçekleşemeyecektir.

d) E-Kayıt Sisteminde MEB (Millî Eğitim Bakanlığı) Bilgi Sisteminden lise mezunu olduğuna dair bilgi alınamaması uyarısı: E-Kayıtta bu hatayı alan öğrencilerin kayıt işlemini tamamlayabilmesi için, lisesinden alacağı tek ders veya bütünleme sınavı kaldığına dair belgeyi ogrenciisleri@altinbas.edu.tr mail adresine göndermesi gerekmektedir.

e) E-Kayıt Sisteminde MSB Askere Alma Daire Başkanlığı Sisteminden “Askerlik İşlemleri Yönünden Sakıncası Yoktur” bilgisi alınamaması uyarısı: E-Kayıtta bu hatayı alan öğrencilerin, E-Devlet üzerinden veya Askerlik Şubelerinden alacağı “Askerlik İşlemleri Yönünden Sakıncası Yoktur” yazısını ogrenciisleri@altinbas.edu.tr mail adresine göndermeleri gerekmektedir.

f) E-Kayıt Sisteminde Yükseköğretim Bilgi sisteminde (başka bir üniversitede) aktif bir öğrenci kaydı bulunması uyarısı: E-Kayıtta bu hatayı alan öğrencilerin, öncelikle kayıtlı oldukları Üniversiteden ilişiklerini keserek, kayıt silme işlemini yaptığına dair belgeyi ogrenciisleri@altinbas.edu.tr mail adresine göndermeleri gerekmektedir. Ayrıca kayıt öncesinde ilgili üniversitenin YÖKSİS verilerini güncellemesi gerekmektedir.

g) Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde kaydını yaptırmayan öğrenciler, Üniversitenin öğrencisi olma hakkından vazgeçmiş sayılır ve herhangi bir hak iddia edemezler. Üniversite, gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında yasal işlemleri yapmaya yetkilidir.

YABANCI DİL SEVİYE BELİRLEME VE YETERLİLİK SINAVLARI

13 Eylül 2021 Pazartesi: İngilizce Seviye Belirleme Sınavı

15 Eylül 2021 Çarşamba: İngilizce Yeterlilik Sınavı

2021-2022 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ DERS KAYITLARI

1.  Ders seçimi yapabilmek için, SIS sistemine giriş kullanıcı adına ve şifresine sahip olunması

     gerekmektedir.

2.  Kullanıcı adı öğrenci numarasından oluşmaktadır.

3. Şifre almak için sis.altinbas.edu.tr adresinden İlk defa “İlk Şifrenizi Oluşturmak İçin Tıklayınız” butonunu kullanmanız gerekmektedir.

4.  Kayıt Yenileme- Ders seçim haftasında, dönemde seçilecek derslerinize Kayıt Yenileme (Ders

     Seçme) İşlemleri menüsünden ulaşabilirsiniz.

5.  Kayıt Yenileme (Ders Seçme) menüsünden giriş yapıldığında, 1. Sınıf öğrencilerimizin dönem

     dersleri karşısına gelecektir.

6.  Dersler seçildikten sonra, SEÇİLENLERİ EKLE butonuna basılıp DANIŞMAN ONAYINA

     gönderme butonu ile işlem sonlandırılmalıdır.

7.   Danışmanınız ders seçim onayınızı verdikten sonra, derslere kayıtlanmış olunacak ve seçtiğiniz

     dersler Transkriptinizde görülebilecektir.

2021-2022 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI AKADEMİK TAKVİMİ

Aşağıdaki linki tıklayınız

https://www.altinbas.edu.tr/p/50/akademik-takvim