YDY ana süreçleri özetle aşağıdaki gibidir:
· Eğitim-Öğretim Süreçleri
1. Öğretim programı oluşturma, izleme ve değerlendirme süreçleri
YDY, Müdürlük ve koordinatörlükler aracılığı ile öğretim programını oluşturur, takibini ve değerlendirmesini yapar ve PUKÖ döngüsü çerçevesinde iyileştirme önerilerini yönetim birimine sunar. Bu yolla kalite yönetim sisteminin güvence altına alınmasına katkıda bulunur.
2. Değerlendirme-öğrenci gelişimini izleme süreçleri
Muafiyet, yerleştirme, dönem içi izleme ve dönem sonu sonuç değerlendirme sınavlarının planlanması, oluşturulması, uygulanması, değerlendirilmesi, sonuçların duyurulması ve iyileştirme çalışmalarının yapılması
· Araştırma-Geliştirme Süreçleri
Mesleki gelişim süreçleri
Mesleki Gelişim Birimi aracılığı ile ihtiyaç belirlenmesi, değerlendirmelerin yapılması, planlamaların yapılması ve çalışmaların uygulamaya konulması
· Yönetim ve İdari Süreçler
İhtiyaç belirlenmesi, onay alınması, ilana çıkılması, başvuruların değerlendirilmesi, değerlendirme yapılması ve kadroların oluşturulması
Kayıtlı öğrencilerin Temel İngilizce Bölümüne (TIB) yerleştirilmesi veya TIB programından; Modern Diller Bölümünde Türkçe Eğitim veren fakültelerin İngilizce dersinden, uluslararası öğrencilerin zorunlu Türkçe derslerinden muafiyet durumlarının onaylanması